23 December, 2009

Thanks to Yen, I fell head over heel with this poem.

AKU MAHU BERKATA

Aku hilang kata
lebat tuduh basahku seluruh
kenapa digugah tiang percaya?

Ke manalah makna
prasangka membanjir
kasih tercicir

Di rakit rasa
hanyutku lara
di renyai reda
kau menagih makna
tenanglah minda
aku mahu bicara

“Aku
inilah aku yang dulu
tertambat aku di jeti cinta tua
lumut kasih tak kukikis
aku masih di perahu setia
pantang bocor takkan hancur
jika robek jua lantai mesra
jangan kau selamatkan aku lagi
jangan…”


Hasimah Harun
Kuala Lumpur, 15.07.03

4 comments:

Ari said...

Hahaha... hidup ni, kengkadang, rasa sikit tenang, bila ada orang lain (yang takde kena-mengena) pun rasa benda yang sama.. kan?

Anonymous said...

bake with yen kat taman mayang ?

Sunti Suntilah Suntut said...

bake pookie cookies....yummy!

Anonymous said...

Deep...

 

design by suckmylolly.com